جهانگیری:

واگذاری ۴۰ درصدی سهم کارخانه‌ها به مردم/توسعه با گسترش عدالت ملموس می شود

معاون اول رییس جمهور گفت: نتیجه اقدامات دولت در حوزه سهام عدالت این بوده که ۴۰ درصد سهام برخی کارخانه‌ها به مردم واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در‌ آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به دنبال ایجاد تاب‌آوری اقتصاد کشور در مقابل تکانه‌های بیرونی است.

وی ادامه داد: ازجمله تکانه اصلی که در این مدت شاهد بودیم را می توان تحریم ها دانست که قدرت های واّهی علیه ما اعمال کردند، باید قدرت اقتصادی خود را که ضعف اصلی در این بخش وجود دارد تقویت کنیم تا دیگر مورد تهدید دشمنان قرار نگیریم.

جهانگیری تصریح کرد: اقتصاد باید به گونه ای باشد که با فرض تحریم های مجدد، دچار چالش نشویم و اقتصاد پویای کشور خود را حفظ کنیم.

وی افزود: عدالت بنیان بودن و اقتصاد مردمی از جمله محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است که باید در تمام نیروها و دستگاه‌ها حاکم شود. عدالت جزو مهمترین رسالت هایی است که هر انسان آزاده ای باید بر مبنای آن حرکت کند. عدالت ساماندهی کننده امور است. اگر می خواهیم به توسعه برسیم باید توزیع عدالت را در تمام آهاد و بخش های جامعه برقرار کنیم.

معاون اول رییس جمهوربیان کرد: مردم زمانی طعم توسعه را خواهند کشید که بتوانند عدالت را در تمام بخش های جامعه ببینند. مردم در تمام زمینه ها باید ببینند که در تمام بخش‌ها با فساد مقابله می شود و نباید این اهم را محدود به اقتصاد کرد.

وی ادامه داد: عدالت؛ آرمان اصلی امام و انقلاب و شهدا بوده است و مقام معظم رهبری از مردم بابت عدم اجرای عدالت عذرخواهی کرده اند. این در حالی است که در زمینه عدالت منطقه ای عقب افتادگی جدی داریم، برخی از استانها همچنان محروم مانده اند، پس هر چی سیاستگذاری کردیم که نتیجه آن، این باشد که استانهای محروم ایجاد اشتغال کنند، متاسفانه محقق نشد.

جهانگیری تاکید کرد: در این دولت مصمم شدیم تا روستاهایی که آب آشامیدنی کافی، گازرسانی و ... ندارند را مجهز کنیم. خوشبختانه در مقایسه با دیگر دولت ها به خوبی در این امر موفق عمل کرده ایم.

وی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های مهم عدالت توسعه منطقه‌ای است چرا که در برخی از مناطق کشور مانند سواحل مکران گنج‌های نهفته و فراموش‌شده‌ای وجود دارد که می‌تواند اقتصاد ایران را متحول کند.

جهانگیری با بیان اینکه عده‌ای از عدم دریافت حقوق در تعاونی سهام عدالت گلمند بودند، گفت: درخواست این افراد به جا است و باید برای این گروه وضعیت مشخصی را تعیین کرد.

به گفته وی؛ ایران به اندازه دیگر جوامع هم استعداد های پنهان دارد که باید به آن رسیدگی شود تا علاوه بر توسعه کشور خود به قدرت جهانی هم برسیم.

وی گفت: در اجرای طرح سهام عدالت سعی کردیم تا مردم در کارخانه ها سهام دار بشوند، چراکه احساس مالکیت در کشوری پهناور یکی از حقوق مسلم شهروندان است. اکنون حدود 40 درصد سهام برخی کارخانه ها به مردم واگذار شده است.

معاون اول رییس جمهور خطاب به مشمولان سهام عدالت گفت: هیچ‌کسی منتی ندارد که سود سهام عدالت را به شما بدهد، این سود مال شما است و اختیاردار آن هستید، اما توصیه می‌کنم که سهام خود را نفروشید.

انتهای پیام/

سهام عدالت را نفروشید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار